Annons:
Etikettdin-mops
Läst 5541 ggr
lillalifa
10/28/12, 4:38 PM

Vad fick dig att välja mops?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad fick dig att välja just rasen mops?,

-Beskriv gärna hur du känner för valet just nu och hur din mops är i sitt sätt, är mopsen lika speciell som du trott eller har den överträffat dina förväntningar?..

Jag kan ju berätta hur mitt val gick till,

Jag hade aldrig träffat en mops innan min mammas vännina skaffade sin, en liten tik vid namn Zozzo, helt underbar liten mops. Men det var inte där jag blev helt förtjust!

Min syster var med och träffade denna lilla mops tjejen Zozzo och hon blev förtjust så att det klia i fingrarna! Hon gjorde valet att skaffa lilla Ija, och Ija blev min och min pojkväns lilla bebis! en så magnefik liten tjej med så stark och fin personlighet.

Min pojkvän tjata om att han ville ha en också, vi hade redan 2 hundar så jag var tveksam men åkte till en uppfödare ett par mil ifrån, tiken hade fått fem valpar och två valpar hade redan flyttat till nya hem, jag träffa uppfödarna och sen släppte de ut valparna ifrån vardagsrummet ihop med tre vuxna mopstikar, två valpar sprang ut och hälsade glatt men jag fastnade inte för någon av dem, då sa en av uppfödaren men det fattas en, så de släppte ut den med, Denna lilla mops hanen sprang som en liten vilding hoppa upp på mig och slicka på mig skulle jag på toa så sprang han efter och grät när jag stängde dörren. Jag hade bestämt mig att denna lilla mops skulle jag ha, Och aldrig har jag ångrat mitt val!

Världens härligaste hund, arbetar både med agility och lydnadsklass!
- Han är helt fantastiskt, det är något jag kommer hålla fast vid föralltid. Han är även skolans favorit, alla vet vem han är det är ju den lille mopsen!

nu vill vi höra era berättelser, vad fick er till att välja mops ?.

Annons:
MrsPugsley
11/30/12, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag och min sambo hade bestämt oss för att skaffa hund och hade tittat väldigt mycket på olika raser, bland annat Frallor och Kinesisk nakenhund. Båda jättefina raser, men den där känslan av att bli totalfrälst fattades så vi gick inte vidare med hundköp utan väntade..

Någon tid senare så fick jag ett mail från min kompis där hon skrivit en lista på raser hon tyckte skulle passa oss; på den låg mopsen högst upp. Jag tror inte ens jag kollade upp dom andra raserna i listan om jag ska vara ärlig, för när jag började läsa om mopsar, deras mentalitet och se bilder på dem så var jag liksom fast. Sambon kände likadant, så efter det började vi prata med uppfödare och åka på studiebesök och resten är en kärlekshistoria liksom :)

lillalifa
12/1/12, 2:35 PM
#2

#1 så mysigt!, :)

[anoucha]
8/6/13, 8:12 PM
#3

Refererar numera i tidsbegreppen före och efter Berit-mitt allt ❤️

Kan inte föreställa mig hur jag levt nu som nybliven förtidspanschis UTAN Berit? Hualigen…

Lillatassen
9/7/13, 8:59 PM
#4

Jag har siktet inställt på en mops. (Vi äger ännu ingen iförsig). Men min tanke är att ha en liten, tuff hund som inte är rädd för småsaker. Våran familj består av mig occ min man, våra två pojkar på 8 och 5 år och våra fyra katter. Jag tänker mig att en mops är en ras som är självsäker nog att kunna tampas med denna tokiga familj och uppfylla våran hundönskan. Jag sitter ännu och spanar och längtar efter den rätta mopsen för oss.. Men ja, (tråden kanske inte var menad för oss drömmare) men ville ändå få ut vårt budskap. Må det finnas en mops för oss också.. 😍

Beckibus
9/12/13, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Är uppväxt med mopsar och har alltid haft en bredvid. Och så kommer det nog alltid vara, vi klickar och de är den underbaraste och kärleksfullaste ras jag någonsin träffat.

En riktig allround hund ;)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: