Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3618 ggr
lillalifa
2012-11-27 22:46

För er som har andra raser.

För er som har andra raser än bara mops, dela gärna med er, vilken ras hur kom det sig att det blev den kombinationen ? hur fungerar det emellan dem och hur ser eran livsstil ut ? :)

Annons:
lillalifa
2012-11-27 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej ! jag har två shih tzuer och en mops, skaffade mina shitizar först, Det är en hane på 3år och en hona på 2år nu.

Det går underbart ihopa bara att de missuppfattar min mops knorrande för morrande emallanåt spec om han skulle råka vara snuvig, för övrigt går det super bra mellan dem.

-Anledningen till att jag skaffa min mops hane var att min pojkvän tjatade så om en mops då min syster precis köpt den, och ångrar absolut inte mitt val, han går idagsläget i skolan med mig och arbetar inom området lydnadsklass och agility ska testa på spår nästa vecka ihop med klassen vilket jag tycker ska bli kul!

Delar lite bilder på mina troll.

lillalifa
2012-11-27 22:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min tik :)

lillalifa
2012-11-27 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min hane :)

lillalifa
2012-11-27 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mina två hanar njuter av solen:)

lillalifa
2012-11-27 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

tiken o hennes dotter :)

Beckibus
2012-11-30 13:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

I min familj finns 4 mopsar (2 på foder, inte hos oss) en west highland terrier och en Pomeranian. Egentligen är de 2 raser som vi inte tänkt att vi skulle ha men när mammas bästa vän undrade om vi kunde ta över dom, var svaret enkelt.

Kajsa, westien är en underbar,mysig liten kloakråtta som vi kallar henne, hon är lättlärd, matglad, busig, pigg,. Men även solen har sina svackor, hon är dryg. Hon gör utfall mot stora hundar, de blir bättre men de är typ bara jag och min mamma som vet hur man ska hantera de. Hon hatar kloklippning, då bits hon. Hon "vaktar" maten också. Nu låter hon som en riktig problemhund och så, men de är hon verkligen inte.
Det är väldigt enkelt att avleda hennes dåliga beteenden, snart är dom borta! Det med att hon vaktar mat, njaa hon kan säga ifrån och visa att det är hennes. Vilket också är bra.

Skoja, pommen är min hund. Hon är lättlärd, snabb, rolig, busig, söt, snäll och underbar. Men hon är feg också, jag och hon tränar massa på att hon ska vara mer tuff osv. Men det sitter liksom i henne, vi kommer längre fram, men vägen till mål är sällan enkel och rak. Hon kommer alltid vara lite osäker och sånt men tillslut kommer hon kunna lita på mig mer och vara säker på att de inte är läskigt.Flört

Det var min familj, mopsarna har jag redan presenterat!

Min lillasysters Kajsa!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Beckibus
2012-11-30 13:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Min pomeranian Skoja!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

lillalifa
2012-12-01 14:40
#8

#6-7 alla hundar har nog sina för och nackdelar när man får hem dem, har det då funnits andra ägare sedan innan så kan de ju finnas fler än när man har haft hunden från start, men som du säger. Nästan allt går att tränas bort när det gäller ovanor, vägarna är olika långa och man möter med och motgångar, men det är absolut värt det,

Underbart vackra vovvar du har dessutom <3

Beckibus
2012-12-03 15:46
#9

#8

Ja precis, ge dom tid! Tack så mycket!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Lilllens
2012-12-03 17:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min rottis bor hos mommo och moffa då jag kände att jag inte ville ta med henne till stan(när jag började gymnasiet), hon trivs bättre där på gården! Men jag hälsar på ofta :) Sen börjar hon bli till åren också..

Hur det blev mops vet jag inte, hur kommer det sig att man går från rottweiler till mops?! haha. Jag fastnade för Holly då hon inte är som andra mopsar, hon är mer som en JRT. Väldigt aktiv.

Här är Troja som rottisen heter:

Beckibus
2012-12-04 22:16
#11

#10

Min Malta eller som jag säger mini border collie är också jätteaktiv! Både kul och dåligt!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Lilllens
2012-12-05 03:19
#12

Ja det är skitkul med en lite annorlunda hund, även om det är jobbigt ibland :)

nnicoleee
2012-12-07 18:35
#13

Jag har oxå en rottweiler och en mops, dom är världens bästa vänner och rottweilern ligger alltid och håller om mopsen :-) den stora skyddar den lille med livet!

Annons:
Upp till toppen
Annons: