Annons:
Etikettbeteende
Läst 9985 ggr
MrsPugsley
2012-12-03 22:54

Hur var era mopsvalpar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lugna? Hyperaktiva?

Vad tyckte dom om att göra som valpar?

Har ni några tips på aktiviteter/roliga lekar för just valpar?

Min tio veckors mopsvalp är helt underbar, en riktig liten solstråle som får mig att skratta hela tiden. Men han har också oerhört mycket energi. Han inser inte själv när han är trött, utan blir nästan vildare när han är övertrött. Man får i princip alltid "natta" honom med passivitetsövningar som ryggsäcken eller lugna famnen för att han ska slappna av och ta en tupplur.

Våra aktiviteter inkluderar vardagslydnad med klicker och en hel del lek och bus. Pga årstiden kan vi inte låta honom springa av sig ute, då han blir väldigt frusen, så vi är mest inne.

Berätta gärna hur era mopsar var när dom var små, det är alltid roligt att ta del av andras mopshistorier :D

Annons:
lillalifa
2012-12-05 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min mopshane var väldigt energifylld och sprallig, precis som hans syster som en bekant köpte, de var helt galna ett tag så man fick hitta på aktiviteter som busa & träning, nu hade jag ju tur som köpte hem honom i april, men vi gick rundor och han var med och träna med mina andra två sen umgicks han mycket med min systers mops som var en väldigt lugn valp, men nu när hon är vuxen är hon helt galen medans min hane är lugn han har typ en på och avknapp, bjuder man in till lek kan han hålla på i timmar, är man sjuk eller trött så är han lugn och ska ha ett öga på en mestadels är han trött då jag har med honom i skolan och tränar lynadsklass o agility.

Jas hade ju två unghundar samtidigt och min systers mops de skilde 5-4 månader så vi släppte ofta ihop dem, vi gör de ännu de är en bra utmattningsmetod!.

Det här med att du håller han inne för kylan tycker jag är bra, jag och min familj gick ner i byn i söndags, tar 10min max, han hade kläder på och visa inga tecken på att han frös, men när vi kom in till min syster blödde han om tassarna, de var för kallt för deras tassar ;/. Tydligen är de väldigt känsliga om tassarna….

Jag fick kämpa mig till sådana bra bilder som du har på din vackra lilla pojke ;)

mopsen12
2012-12-06 16:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min lilla mopsvalp Sasha var motsatsen till den 'typiska mopsen' och är fortfarande nästan likadan. Sedan dag ett har hon varit otroligt osäker bland nya människor, främst män. Vi jobbar på det och i förra veckan vågade hon fram och nosa på en tjejs hand för första gången någonsin! Stolt matte! Så lite framåt går det ju Glad

Annars hemma med oss var hon helt underbart gosig och tokig och duktig lös. Har velat ha mops i nio år och nu har jag äntligen min lilla korvSkrattande

MrsPugsley
2012-12-11 00:36
#3

#2 Kul att höra att ni gör framsteg :)

Vissa vovvar är helt enkelt lite mer timida av sig, men jag är övertygad om att det kommer blir bättre med lite jobb och snälla, lugna människor att träna med.

Himla söt bild! :D

Upp till toppen
Annons: