Annons:
Etikettblandat
Läst 1572 ggr
lillalifa
12/29/12, 2:38 PM

Hur tar ni igenom er nyår med era hundar?

Det är ju vanligt med rädda hundar på nyår eftersom de smälls så mycket raketer och smällare som låter.

Men idag har de ju försökt hitta lösningar så som lugnande medel,dofter och att man kan spela musik.

Mina två shih tzuer är väldigt nonchalanta och bryr sig inte medans min mops gärna skäller och ska ligga i knäet men jag i person tycker de hanskas rätt bra med smällarna och raketerna jämnfört med t.ex min mammas hund, hon får mamma låsa in sig med i klädkammaren spela lugnande och hög musik prata med henne och vara sitt lugnaste för hunden skakar och piper och är livrädd om hon inte skulle göra så, smälls de en smällare innan mamma har låst in sig med hunden springer hon pipande under sängen och vägrar komma ut..

Det är jobbigt detta med smällare och raketer för många hundägare, hur tar ni er igenom det?.

Annons:
Beckibus
12/29/12, 2:45 PM
#1

Min Malta är raketrädd, men hon vet själv hur hon ska bete sig, hon är lugnet själv så att säga. :) Hon skäller lite osv men vi ignorerar, det hjälper.

Den andra skiter i de. :) Väldigt skönt!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

MrsPugsley
1/2/13, 2:15 PM
#3

Tudors första nyår gick helt smärtfritt. Han brydde sig inte om fyverkerier eller smällare utan busade på som vanligt. Han är en riktig cooling han..

Vi höll oss dock inne på tolvslaget, kändes onödigt att gå ut ifall något skulle vara skrämmande för honom.

lillalifa
1/2/13, 2:59 PM
#4

#3 Jo sant så sant! Min mops hane var lugn första året med deta året skällde han på smällarna som kom, var tvungen och lyfta upp honom i famnen vid tolvslaget annars var det lugnt och skönt, :) 

Hoppas ni fått en underbar start nu när det är 2013 ! :)

Beckibus
1/5/13, 11:19 PM
#5

Min mormor har passat hundarna medan vi är i sälen, fick ett väldigt roligt samtal! Allt hade gått super! Tror att mycket är jag som gör henne rädd. :/

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: