Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2572 ggr
Beckibus
2013-01-16 14:48

Inte en hund?

Jag är så otroligt trött på vissa människor, som tex. min kusins pappa. Han frågade mig om jag hade någon hund kvar, "ja vi har ju mopsarna, ronjas  westie (min lillasyster) och sen min pomeranian Skoja, sen har mormor kvar sin chihuahua" och fick detta spydiga svaret "jag frågade om du hade hund, inte grisar." så skrattade han för sig själv.

Jag menar, VAR ÄR TRYNET PÅ EN MOPS?! Våra låter precis som andra hundar utom på sommaren när de är riktigt varmt ute, då flåsar dom. Men dom låter INTE. Och skulle dom de skulle dom ju inte låta som grisar?

Ser ni något liknande på denna gris och denna mops?

Nej usch va trött jag blir på alla som tror att en mops inte är en hund.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Lilllens
2013-01-16 20:46
#1

Haha, ja vi verkar ha olika syn på det hela. Här kallas Holly ALLTID för grisen Flört OCH hon låter  som en gris(har haft grisar under min uppväxt så jag känner igen lätet, haha).

Men jag förstår dig, det är inte riktigt samma sak när någon annan kommer och kallar ens hund för diverse saker.
Åkte buss för någon dag sen och två tjejer sitter och skrattar åt Holly och säger att hon är ful, då blev jag jävligt irriterad..

Beckibus
2013-01-16 21:54
#2

#1

Gud vad elakt!! Jag skulle nog ha sagt något i denna stil "tur att hon inte kan prata".

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

MrsPugsley
2013-01-17 13:14
#3

Ja alltså Tudor blir kallad gris en hel del här hemma ;) men på ett kärleksfullt sätt. Han har även blivit dubbad "sälen" av sambons jobbarkompisar.

Inget kul att få nedsättande kommentarer dock! När jag höll på att köpa hund så sa en bekant "Nej, köp ingen mops!! Det är en tanthund!" har även fått höra att de ser korkade ut. Jag tror det finns en del stereotyper om mopsen som en tjock tanthund som bara sitter och flåsar typ. Men så fort folk träffar en riktig mops får dom ju veta bättre :D

Beckibus
2013-01-17 16:38
#4

#3

Jo de har man också fått höra. Eller blivit extremt utskrattad när man berättar om att vi tävlar agility.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

lillalifa
2013-01-19 14:27
#5

Jag hade ju bara träffat ''tantmopsar'' men när ja träffa syrrans mops så undra jag hur mycket de trycker i sina små vovvar.

Men jag hör negativa kommentarer som att den ska va ful/korkad.

Men även roliga som ''kolla där är en sån hund från men in black!!'' Och ofta har jag en rosa dress på min hane och då likanar han en liten griseknoe! :)

Det var ju en gång då jag hade tagit med mopsen(han hade dressen på sig) in i ett klassrum där han inte fick vara egentligen jag hade 7min på mig att hämta hunden i boxen o springa till bussen annars.

Så säger en beservisser i klassen till mig  ''du kan ju inte ha hunden här inne fattar du väl, jag ska säga till läraren'' 
När läraren kommer in och tittar på hunden och på hon som skvallrat så säger han ''ursäkta, men jag får nog skaffa glasögon för vart ser du den där hunden?'' Akilles satt och stor knorra han njöt av uppmärksamheten han fick av resten av klassen.. Då pekar hon på hunden och säger ''där''

Då brast läraren ut i skratt och sa att han att var en gris och att det inte fanns någon regel mot att ha grisar i klassrummet då hade även rektorn kommit ner och alla skratta, och från och med den dagen kallar vi han grisen :)

Men det är inte okej om man gör de på ett elakt och kränkande vis som han tydligen gjorde.. De är en hund, må för de har mycket humor men gris är den inte. ;)

Upp till toppen
Annons: