Annons:
Etikettatt-bli-med-mops
Läst 20801 ggr
Persifone
3/2/13, 7:28 PM

Kampen om mopsen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag skulle vilja ha lite tips från er på mops.ifokus!

Det är så att jag för några dagar sedan fick med mig min släktings mops hem. 

Hundens ägare gick bort för ett tag sedan, så frun tog hand om honom, vilket hon inte var så bra på. Jag hälsade på för en månad sedan kanske för att hjälpa till med kloklippning. Det jag ser då är något av det tjockaste jag sett tror jag. 

Erbjuder mig att ta hand om honom men blir nekad, kände mid förtvivlad när jag åkte därifrån. Får också reda på av släktingar att hon inte går ut med hunden eller aktiverar honom alls (han är snart 4 år)

Funderar över detta och även att anmäla henne när jag åker dit igen för att klippa klorna (hela lägenheten stank urin). Erbjuder mig då åter igen att ta hand om honom åt henne, denna gången går hon med på det. 

Så nu har jag en tjock liten mops och är ganska okunnig på rasen. Är så klart också rädd ifall den dagen kommer då hon kanske vill ha tillbaka honom. 

Så hur tar man hand om en mops på bästa vis? Vilka leksaker brukar de gilla, vilken slags motion är bäst då han är överviktig med mera :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
MrsPugsley
3/4/13, 10:58 PM
#1

Tyvärr kan jag kanske inte ge supermycket tips då jag har min första mops och han är bara 5 månader.

Men han älskar mjuka leksaker och gärna saker som låter, piper, eller skramlar lite. Sen absolut älskar han att träna tricks, inte världens mest användbara träningsform men väldigt, väldigt roligt.

Minisök med godis tycker han också är kul. Nu är ju din mops överviktig så då kan man ju gömma lite gurka eller små bitar morot istället.

Hmhm nu börjar ju vintern försvinna men jag läste att någon här tränade sin mops genom att pulsa i snön vilket säkert är jättebra träning men det förutsätter ju att vovven gillar snö!

Sen ville jag bara säga att du har ju gjort en underbar grej som räddade den här mopsen. Tur att det finns människor som du.

Persifone
3/4/13, 11:46 PM
#2

#1

Tack så mycket för tipsen! Vill kunna ta hand om honom så bra det bara går. Ska ta mig till djuraffären i morgon och köpa lite leksaker. Min andra hund är inte ett dugg intresserad så har inga hemma för tillfället. 

Hur ofta badar man en mops? Och är det så att man gör rent mellan rynkorna och i så fall med vad? Som sagt, kan inte mycket om rasen :)

Tack för komplimangen, var inte väntat med en hund till. Men kunde inte släppa tanken på den stackaren så var så illa tvungen att försöka få hem honom. Han verkar nu må riktigt bra i alla fall. Hänger med på promenader och lekar med min andra hund och älskar att sova i sängen ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

lillalifa
3/5/13, 4:40 PM
#3

Du är beundrans värd!
Börja gå på promenader, inte för långa då du inte vet vad han e van vid, bättre och träna upp det, sen kan man ju aktivera honom, ge honom lagom mat och de är ju ganska svårt och banta en mops tycker iaf jag, man måste röra på dem och komma ut, Kanske komma på en rolig aktivitet som du också är intresserad av?,

Osäkerheten med att hon kanske ber om att få tillbaka honom måste ju vara hemsk!, ush.. hoppas hon fattar att han kommer få det bättre nu!.  

Du är en underbar människa! :)

Persifone
3/5/13, 5:34 PM
#4

#3 Tack så mycket, det värmer verkligen!

Har köpt mig en våg idag så jag kan hålla koll på hans vikt.

Han var inte van vid hundmat innan han kom hit, förra ägaren hade väl varken ekonomi/kunskap om att en hund faktiskt ska ha hundmat.

Han hänger med på promenader, kanske en längre på en halvtimma om dagen, men det går så långsamt! Har sett honom springa en gång, och det var bara några steg.

Förhoppningsvis förstår hon att hon inte borde ha hund, hela hennes lägenhet (som hon hyr i andra hand!) stank utav urin.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

MrsPugsley
3/5/13, 7:28 PM
#5

"Pälsvården är minimal, men en ryktning då och då skadar inte. En god regel är, att någon gång i veckan, gå igenom sin mops. Kolla att de hängande öronen är rena och torka ur nosvecket, samt klippa klor efter behov."

Citerat från mopsorden.se som har en del bra tips, så kika in där om du vill :)

När jag gör rent nosvecket så gör jag det försiktigt med en bommultops.

Jag hoppas som #3 att damen förstår att mopsen har det tusen gånger bättre hos dig.

Persifone
3/5/13, 8:03 PM
#6

Det var bra tips! Ska kolla in den sidan :-)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Persifone
3/10/13, 3:06 PM
#7

Vill dela med mig att Olof nu har gått ner ett kilo (från 11,5 i början av december) Han SPRANG helt självmant för första gången igår och hänger nu med i samma takt som en själv på promenader. Hans andning är inte i närheten utav vad den var när han kom hit, man hör honom knappt om han inte är uppstressad eller snarkar ;) 

Han har även blivit badad och rynkorna är rena :)

Hans ägare har nu talat om att hon vill ha tillbaka honom, kan knappt sova när jag håller på att fundera över hur jag ska få henne att sälja honom till mig. Jag vill ta honom till veterinären (han har inte vaccineras på tre år) men har inga papper på honom.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

MrsPugsley
3/11/13, 12:35 PM
#8

Jag har varit borta från iFokus några dagar och inte hunnit läsa mina trådar och så fick jag se detta när jag loggade in. :( Hur går det? Försöker hon fortfarande få tillbaka mopsen?

Nu är jag ingen juridisk person (läs: jag vet inte riktigt vad jag pratar om) men jag kan inte tänka mig att hon har rätten på sin sida när hon har vanvårdat vovven sådär. Sen är det ju en annan femma hur man ska bevisa det eller var man kan vända sig för att få hjälp :/ Om det går så långt alltså. Hoppas att hon tar förnuftet till fånga ändå!

Håller verkligen tummarna för er men skickar också med denna länk jag hittade http://www.skk.se/hundagande/tips-och-rad/skotsel/vanvard/ där står det vad man kan göra om man vet att en hund har blivit vanvårdad. 🌺

MrsPugsley
3/11/13, 12:36 PM
#9

PS. Grattis Olof till lyckad viktnedgång :D

Persifone
3/11/13, 3:48 PM
#10

#10 Tack så mycket!

Verkligen skönt att ha andra på sin sida :)

Vi försöker prata med henne så gott det går, vill ju att hon förstår vad det handlar om och varför hon inte ska ha honom tillbaka.

Jag uppdaterar här så fort det händer något nytt!

Jo, en fråga till er som vet! Hur mycket tycker ni en mopskille på fyra år ska väga? Har läst lite olika bud över nätet. Han är inte direkt stor enligt mitt tycke för att vara mops.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

MrsPugsley
3/13/13, 12:15 AM
#11

#10 Jag undrar också hur mycket en vuxen mops ska väga. På vissa sidor står det 6-8kg och på andra står det upp till 10kg så hur står det till egentligen?

Någon annan på mops iFokus som har ett hum?

Lilllens
3/13/13, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vad hunden ska väga är väldigt olika. Mycket beror ju på kroppsformen, en tunnare och mindre hund väger givetvis mindre än en stor och grov. Läste någonstans att de skulle väga kring 6-8 kg, min tik som är smal väger nu 9kg.. Såhär ser hon ut i kroppen:

Beckibus
3/19/13, 7:20 PM
#13

Vikten är olika, de är ju bara siffror! Kolla kroppen, ser han smal och bra ut i kroppen? Sen längre fram väger ju muskler mer än fett. ;)

Har du frågor svarar jag gärna! :D

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Persifone
3/19/13, 11:41 PM
#14

Jo, det är klart. Han har börjat få lite "former" nu, det vill säga; han ser inte ut som en köttfärslimpa. Han har också lärt sig skälla nyligen och han ser väldigt stolt ut då han lyckas.

Fick med honom på en skogspromenad med riktig terräng, det gick väldigt bra, han kämpade sig igenom allt och har efter det sovit av utmattning resten av dagen :P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Beckibus
3/20/13, 12:25 PM
#15

Haha stolt över att kunna skälla, vad gulligt!😘Har kämpar vi på att Malta inte ska skälla utomhus (hon skäller aldrig när det kommer någon).

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Persifone
3/20/13, 4:03 PM
#16

Haha, jodå. Har ju en kees också, som älskar att skälla så när han väl kunde bidra med ett skall eller två så såg han riktigt stolt ut!

Men är mopsar skälliga hundar annars?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Beckibus
3/20/13, 5:02 PM
#17

Allt handlar om uppfostran. Jag skulle inte säga att dom är det. :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

MrsPugsley
3/27/13, 3:37 PM
#18

#17 Har du fått träna bort något skällande med din mops eller har hen varit mer "tystlåten" från dag ett?

#16 Min mopshane har just hittat sin röst, han skäller på lite allt möjligt och ibland på absolut ingenting (så vitt jag kan se). Fast han skäller bara utomhus så det är skönt. Vi jobbar på det, jag tror som #17 att allt handlar om uppfostran.

Nu gick jag lite OT men gick egentligen in här för att kolla hur det har gått med Olof? Är nyfiken :)

Beckibus
3/27/13, 6:26 PM
#19

#18

Uppfostran. :) Vi har alltid varit noga med att inte skälla sen dag 1, så de har varit enkelt.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Persifone
3/28/13, 12:58 PM
#20

#18 Olof mår kanon!

Hänger nu med på de riktiga promenaderna (över 1 timme) och går för det mesta lös. Ska ta och väga honom igen, men han är verkligen alert nu och verkar glad över att kunna orka med allt nytt och spännande.

En helt underbar hund, men väldigt envis, kanske alla mopsar är? :)

Har inte hört så mycket från hans ägaren, men ska försöka köpa loss honom, känns hemskt om han skulle behöva åka tillbaka dit nu när han är en helt annan hund. Med så mycket energi!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Beckibus
3/28/13, 7:54 PM
#21

Lovar dig, du är inte ensam om att ha en envis mops.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Persifone
3/28/13, 8:04 PM
#22

#21 Hahaha, det är så alltså ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Gibzon
3/28/13, 8:09 PM
#23

Vilken underbar människa du är som "räddat" mopsen!

Kan säga att min mops kille ligger mellan 9-10 kilo, pendlar lite där i mellan :)

Men håller med dom andra, kolla in kroppen och formerna och skit i siffrorna! En mops ska inte vara tjock, men de har ju lite för mycket hud som kan göra att det ser tjocka ut. Men bortsett från huden ska dom vara fina i kroppen som vilken annan hund ras som helst! :)

Håller alla tummar jag kan för att du får behålla honom!

Persifone
3/29/13, 9:04 PM
#24

#23 Tack så mycket!

Det är verkligen en underbar hund, rolig på alla sätt. 

Ska försöka ta en bild på kroppen på honom så ni får säga vad ni tycker!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Beckibus
4/4/13, 6:56 PM
#25

Va många mopsar de finns här inne! Har knappt sett några användare!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Josse5233
4/7/13, 1:32 PM
#26

Persifone: Vill bara säga att det var underbart gjort av dig att ta hand om honom. Jag hoppas verkligen att du får behålla honom!

Ha en trevlig dag! 

Persifone
4/7/13, 10:24 PM
#27

#26 Tack så mycket!

Jodå, ska antagligen träffa ägaren i veckan och erbjuda henne pengar och berätta vad eventuellt veterinärbesök skulle gå på, eftersom hon inte har några pengar så hoppas jag att hon börjar inse vad det handlar om, att man inte kan ha djur om man inte tänker ta ansvar för dem.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
MrsPugsley
4/8/13, 11:08 AM
#28

#27 Det var ju väldigt smart faktiskt :) Ett schysst sett att visa att hon inte kan ta hand om hunden längre utan att (förhoppningsvis) hamna i ett stort bråk. Plus att du visar att du är redo att lägga pengar och tid på hunden.. jag ser helt enkelt inte hur hon kan säga nej till det!

yippiee hoppas Olof snart är din 100% så att du inte behöver oroa dig för att tvingas lämna tillbaka honom ^__^

Beckibus
4/11/13, 4:11 PM
#29

Har du träffat henne än? 😮😃

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Persifone
4/11/13, 4:28 PM
#30

Blir av i morgon, så peppar till mig nu :)

Men känns ganska bra eftersom hon själv har sagt i princip att han inte har det lika bra hos henne som han har det här. Vilket, enligt mig, är en självklar anledning att sälja honom till oss. Men som jag nämnt innan, hon har inte alla hästar i hagen, så det kan ändå gå lite hur som.

Uppdaterar efter besöket, håll tummarna för oss!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Gibzon
4/11/13, 9:05 PM
#31

Mopsarna å jag håller tummarna å tassarna!!

Persifone
4/11/13, 9:06 PM
#32

Tack Gibzon :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lilllens
4/11/13, 9:11 PM
#33

Håller tummarna :)

Persifone
4/11/13, 9:16 PM
#34

Tack :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Persifone
4/12/13, 4:58 PM
#35

Har idag pratat med henne "via telefon" då hon säger att hon vill ha tillbaka honom, berättar då att han inte kan få ett bättre liv än vad han nu har. Det kommer även en vinter igen och hur ska hon göra då när hon inte kan gå ut med honom själv?

Hon säger: "Men jag vill testa att ta hem honom, går han återigen ner i depression kan ni ta hem honom igen"

Hur funtad är tanten? 

Sa att det hade varit bättre om vi träffades och pratade om saken, det ville hon dock inte då hon blev "ledsen över att tänka på det"

Ska dit nästa lördag tillsammans med sambon och ta med hunden och visa henne att han inte följer någon annan än mig och min sambo. Så hon förstår hur bra han har fått det. 

Tack för ert stöd, men den här historien är inte slut ännu ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Alenzi
4/20/13, 1:52 PM
#36

Hur har det gått? :o


Persifone
4/20/13, 2:07 PM
#37

Vi tar det i morgon istället då saker kom upp idag.

Jag är lite nervös, drömde om samtalet vi kommer att ha hela natten :P

Kan skryta lite med att Olof har lärt sig gå fot, även att han springer mer och mer. Han hänger med på två timmars promenader och att ta sig igenom terräng är inte heller något problem :)

Är det någon som vet en bra sida där det står hur mycket motion en mops behöver om dagen? Så jag kan skriva ut och visa henne vad hon behöver göra för att hunden ska ha ett bra liv? (inte för att hon kan det,  utan för att hon ska inse att hon är oförmögen att ge honom detta)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
4/22/13, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Pratade igår med ägarens dotter, hon ska tala med henne åt oss. Då det inte går in vad vi säger.

Vi tog med oss Olof och hon och hennes familj (min morbror och kusiner) blev helt chockade över att han var så fin i kroppen och knappt (snarkade) alls i jämförelse med tidigare.

Jag förklarade att han är van vid minst en långpromenad på en timme, en och en halv, och det är något han behöver varje dag!

Blev lite sur då dottern säger att: "Jo, jag förstår att han har det bättre hos er, men vill mamma ha honom tillbaka så får hon ju tyvärr det även om hon inte kan ge honom det lika bra"

Det fungerar ju inte riktigt så, hur mycket man än vill spelar ingen roll så länge man inte KAN ta hand om en hund och det erkänner de ju att hon inte kan.

Ja ja, fortsättning följer. Lägger till en bild från långpromenaden i vårvädret härom dagen :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Alenzi
4/22/13, 12:09 PM
#39

#38 Alltså jo, i realiteten KAN hon väl det, eftersom det är hennes hund och hon i princip skulle kunna åtala er för stöld? Men man kan ju hoppas att hon besinnar sig och säljer lillkillen till er. Fin bild :)


MrsPugsley
4/23/13, 11:20 PM
#40

#37

I senaste upplagan av mops allenhanda stod det att en mops ska ha två timmar långpromenader och flera kortare promenader på 20 minuter varje dag. Är inte helt säker på vad det stod, ska försöka hitta tidningen så jag kan citera direkt.

Om hennes barn tycker att hon ska ha tillbaka sin hund så tycker jag att dom åtminstone borde erbjuda sig att hjälpa till att ta hand om hunen, annars blir det ett väldigt grått hundliv för lilla Olof.. :(

Persifone
4/24/13, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

#39 Hon har ännu inte krävt hunden tillbaka, så hon kan inte anmäla oss för stöld än i alla fall :)

#40 Ägarens dotter är allergisk och hela familjen (utom den miste) jobbar väldigt mycket (eget företag) så de har inte den tiden. Sedan sa de också att eftersom de själva inte vill ha hund, så vill de inte behöva ta hand om en, och det förstår jag ju självklart.

De ska i alla fall försöka få henne att sälja honom till oss, de är ju på vår sida :)

Vi ska ta honom till veterinären och vaccinera honom, sen om hon vill ha tillbaka honom får hon betala igen de pengarna. Vaccination måste han ha i vilket fall.

Bild från häromdagen när vi gick upp på ramberget i göteborg. Han hängde med bra!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Gibzon
4/24/13, 3:56 PM
#42

Men vilka sötnosar!! :)

Persifone
4/24/13, 4:40 PM
#43

#42 Tack så mycket :)

Har ett problem med Olof, ibland vill han inte gå när man är ute på promenad, då tvärnitar han och man får dra honom! Har man honom lös då, så står han bara kvar och tittar på en. Och han är så envis så han bara står där och väntar på att man antingen ska gå tillbaka o hämta honom eller locka med massa godis. 

Ibland när man ropar på honom så ska han, demonstrativt innan han kommer, gå och lukta och kissa lite innan han anser sig klar med att lyssna på kommandot.

Det gör mig så otroligt irriterad, då andra hunden är så grymt följsam och "mammig" och Olof bryr sig inte ett dugg om jag går ifrån honom.

Något tips på hur jag ska träna bort det här? :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/4/13, 12:24 PM
#44

Nu vill jag uppdatera att Olof har varit hos veterinären och blivit vaccinerd!

Eftersom det antagligen var ett tag sedan så ska vi tillbaka dit om en månad för en ny spruta. Vi kollade även chippet och visst hade han en stamtavla, kommer från Pugwoods och fyllde fyra år i februari.

Nu springer han för glatta livet, jag har också fått se de här "mopsrycken" ni talar om ;)

Han är nere på omkring 9 kg och jag tror det kan vara en bra vikt för honom, ska som sagt ta profilbilder på honom så ni kan se hur hans kropp ser ut :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Gibzon
5/6/13, 10:50 AM
#45

#43 Känner inte igen tvärnitar på min mops, dock ska han också lukta och kissa INNAN han kommer när jag ropar och det gör mig skit förbannad! :p Vill ha en bra inkallning på honom ifall det kommer en situation där han måste komma till mig på en gång! Nää men det går inte för Gibzon ska minsann lukta och kissa inne..suck suck.

Men om min mops skulle hålla på å testa att stanna så skulle jag nog helt enkelt bara fortsätta gå! :)

Persifone
5/6/13, 12:32 PM
#46

#45 Skönt att fler har sådana "djävuls mopsar"

Ja, jag försöker också fortsätta gå, tyvärr har jag inte så många ställen här som det inte går andra människor, så blir nervös när jag inte ser honom, ifall någon faktiskt skulle komma. 

Men han är mycket piggare och har blivit lite kaxig mot andra hundar (nu när han lärt sig skälla och allt) Bara hårdare träning som gäller, tur att han gillar godis i alla fall.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Beckibus
5/7/13, 5:23 PM
#47

Lägg ut bild på han! En Pugwood's oj då, har hört talas om den kenneln förr faktiskt! :)

Vår yngsta tik är en "tvärnitare" hon är dock bara så med min storebror för att dom skämmer bort henne genom att bära henne när hon gör så (hon bor där)😛😮. Vi lärde bort det genom att (ja det låter elakt men de är inte det, hon använder sele) fortsätta gå, följer hon inte med så lockar vi på henne och leker lite "tafatt" med den andra så att intresset väcks och hon och då kommer hon och vill vara med! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Persifone
5/7/13, 6:01 PM
#48

Jag har ju, som sagt, ingen koll på "mopsvärlden" men om/när vi köpt honom tänkte jag ringa uppfödaren, och berätta hur han har det. Skulle själv vilja veta nya ägare om jag födde upp hundar.

Ja, jag ska ta en bild! Glömmer av det hela tiden! :)

Så det finns fler "tvärnitare" kanske lite rastypiskt, jag som trodde han var speciellt djävlig ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Cahira
5/10/13, 4:02 AM
#49

Men GUD vilken skillnad på hans kropp och ögon på första och sista bilden! Det SYNS att han mår mycket bättre hos dig och får bättre mat och livsstil!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Persifone
5/10/13, 10:38 AM
#50

#49 Tack så mycket! Hade inte funderat över det själv så fick kolla tillbaka, och du har rätt! Det är verkligen skillnad, kanske inte något som man tänker först men nu när du sa det!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/10/13, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Vi var ute i Slottskogen igår, jag fick lite bilder hoppas ni kan se kroppen på ett ungefär i alla fall. Han var väldigt nyfiken på hästarna :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/10/13, 10:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Och en till bild :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/10/13, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Hittade den här gamla bilden från dagen han kom till oss, den är väldigt dålig men det ger en liten hint i alla fall hur det var från början ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
5/10/13, 5:25 PM
#54

Jättestor skillnad! *tycka* Han är mindre fet och mer musklig ^^ Ser mer valpig ut rent av :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Beckibus
5/10/13, 10:02 PM
#55

Gud vad fin han börjar bli! Lite mindre fett och mer muskler sen så är han ju perfekt utseendemässigt med! :D Grattis! 

Kommer ni få köpa honom/behålla honom nu? Har ni bestämt något mer? :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Persifone
5/11/13, 12:45 AM
#56

Tack så mycket! Blir väldigt glad av era kommentarer.

Hon har inte sagt något än, men efter vaccineringen (som kommer gå på runt 1000 kr) så får hon, om hon vill ha tillbaka honom, ge oss de pengarna. Dessa har hon inte så hon kommer nog inse att hon inte har råd med honom om hon inte ens kan betala oss för vaccineringen.

Ska försöka ta fler bilder! Om det är så att vi köper honom (vilket vi är ganska inställda på, behöver bara "vänta ut" henne) så är jag väldigt nyfiken på att ställa ut. keesen jag har är ställd en hel del och jag tycker det är jättekul. Men ni som vet hur en rastypisk mops ska se ut kan väl (när jag lagt upp bättre bilder) säga vad ni tycker om honom enligt rasstandarden? Är väldigt nyfiken :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

MrsPugsley
5/16/13, 1:47 PM
#57

#53

Vilken skillnad det är på honom. Han ser glad och pigg ut! :)

Persifone
5/26/13, 12:11 PM
#58

Hej alla!

Det kom upp ett problem med Olof precis. Hundarna hade fått grisöron så låg han och tuggade på det i soffan. jag skulle lyfta ner honom för att det blir så äckligt i soffan annars.

Jag tar tag i honom som vanligt och lyfter, då blir han jättearg och försöker naffsa efter mig, jag blev så paff så blev arg och sa argt "-vad håller du på med?" och tog hans grisöra ifrån honom. Han gjorde detta både mot mig och sambon när vi försökte få ner honom från soffan. Han har fått liknande ryck mot min andra hund om han får för sig att hon ska ta hans ben. 

Är detta vanligt? Han är ju väldigt självständig av sig. Är inte van vid detta då jag endast har haft hundar som har en will to please.

Hur tränar jag honom, någon som har tips?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Beckibus
5/26/13, 12:21 PM
#59

#58
Hm, jag tror att det kan vara att han inte är van vid att dela. Han var ensamhund innan va? Han vet helt enkelt inte hur han ska bete sig och jag rekommenderar att träna detta nästan varje gång.

Ger ni ben ofta? Om han leker med leksaker, ta ifrån dom ibland och sen ge tillbaka dom. Samma med ben, BERÖM MYCKET! Han får helt lära sig.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

evelinam
5/26/13, 4:23 PM
#60

Jag såg att det var ett tag sen du behövde hjälp och tips mot din mops vikt. Jag har ett tips ifall det skulle behövas någon gång. Jag har en mopskille på fyra månader, han älskar när jag lägger fram en tom plastflaska på golvet. Eftersom den rullar av sig självt och är svår att få grepp om håller den honom sysselsatt ett bra tag. Jag kan tänka mig att det är ett bra knep om man ska försöka få ner sin lilla vovve i vikt. Lycka till :) !

Persifone
5/26/13, 10:49 PM
#61

#59 Ja, precis han har varit ensam hund.

Jo, de får väl ben två-tre gånger i veckan. Men när de får grisöron så brukar jag ta det ifrån honom när han ätit hälften eftersom jag inte tycker, för hans mages skull, att han ska äta hela samma dag.

När jag tar något ifrån honom så gör han ingenting, men det hände härom dagen, när jag tog benet från honom och la undan så han kunde få resten dagen efter så blev han väldigt misstänksam mot den andra hunden och trodde att hon hade "tagit" det. Så då försökte han bita henne.

Ja, vi får nog träna med mycket beröm och godis, känns som att han inte lyssnar ett dugg om man höjer rösten.

#60 Tack för tipset, han har en boll med godis i som är mycket populär :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Beckibus
5/27/13, 9:58 AM
#62

#61

Eftersom att han är fortfarande lite rund så kanske ni ska dra ner på ben till 3-4 gånger i veckan? Är så elak mot min tjockis att hon får max 3 ggr på en vecka. 

Ger ni han dietfoder? :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Persifone
5/27/13, 10:52 AM
#63

Hahaha, ja det kanske är en bra idé :)

Nej, det får han inte.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
5/28/13, 1:07 AM
#64

Finns tunna tuggpinnar som ger tuggbehovet stillat men fyller inte magen så mycket :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Beckibus
5/28/13, 9:25 AM
#65

#63

Eller ge typ råhudsben, inte mycket fett och håller länge.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Persifone
5/28/13, 11:39 AM
#66

Bra förslag!

Ska testa :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cazzos
6/9/13, 10:59 AM
#67

Hur går det TS? 🙂

Det skulle ju vara ännu bättre om du kunde bli skriven som ägare till Olof. Då får han garanterat ett bättre liv och du kan inte åtalas för stöld då. Jag kan inte så mycket om lagar och sånt när det gäller hundägande men jag antar att det går till så. Det gäller bara att prata med den som står som ägare för lille vovven. Han ser jättefin ut nu!


Persifone
6/9/13, 5:45 PM
#68

#67 Ägaren har inte hört av sig nu på cirka 1 och en halv månad. Vet inte om hon bryr sig om hunden längre eller varför hon inte ringer och kollar hur han mår?

Det bästa är nog att träffa henne och försöka få henne att sälja, men är lite rädd också att ta kontakt igen nu när hon varit "lugn" ett tag. Men måste självklart stå som ägare om vi ska behålla honom…

Känns svårt att veta hur jag ska gå till väga.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cazzos
6/9/13, 5:50 PM
#69

#68 Jag tänker, att det nästan är bättre att du kontaktar henne nu medan hon är "lugn", så att säga, för att om du tar upp det (att du vill stå som ägare/köpa hunden) när hon väl ringer dig och är upprörd och säger att hon vill ha tillbaka hunden, då kan det ju sluta lite sämre.

Du får prata ödmjukt med henne nu när hon ändå lugnat ned sig. "Jag tycker att Olof mår mycket bättre hos oss och skulle vilja köpa honom, och att jag står som hans ägare", något i den stilen!


Annons:
Persifone
6/9/13, 7:19 PM
#70

#69 Ja, du har nog rätt. Hade varit en otrolig lättnad att stå som ägare på honom. Även om hon är lugn är man fortfarande orolig.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cazzos
6/9/13, 7:33 PM
#71

#70 Absolut, det förstår jag! Jag hoppas att det löser sig tillslut iallafall 🙂


Cahira
6/10/13, 12:09 AM
#72

Istället för att säga att man tycker han mår bättre (som kan tas fel) kan man säga "Jag tycker jättemycket om honom och skulle bli jätteledsen att förlora honom nu. Finns det kanske möjlighet att få köpa honom och så kan vi komma och hälsa på dig ibland/du kan få hälsa på om du vill" ? 

Liksom öppna dörren att han tas inte ifrån henne, utan bara att du fastnat jättemycket för honom.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Persifone
6/10/13, 2:32 AM
#73

Jag förstår vad du menar, saken är att det är så svårt att tala med henne då hon har någon störning och beter sig som ett barn. Hon tycker så synd om sig själv hela tiden och tror att hela världen är emot just henne, men jag tror det kommer gå vägen och vi får köpa honom.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
6/10/13, 3:00 AM
#74

Just därför jag tänkte på iden att föreslå att hälsa på henne och hon får hälsa på om hon vill så hon inte känner som att hunden tas ifrån henne, men jag förstår precis!

Håller tummarna massor!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Persifone
7/9/13, 10:22 PM
#75

Nu har tanten bestämt  sig för att sälja honom till oss!

Känns jätteskönt, ska se vilken dag det blir att man åker dit :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cazzos
7/9/13, 10:45 PM
#76

Åh vad kul, skönt att det löste sig, grattis till den nya familjemedlemmen! :)


Annons:
Persifone
7/9/13, 10:46 PM
#77

Ja, det är verkligen kul! Tack så mycket :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lilllens
7/9/13, 11:15 PM
#78

Gud så bra! Jättekul :)

Persifone
7/11/13, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Fick äntligen nya bilder på honom från promenaden idag! 

Säg vad ni tycker! Är nog lite kvar innan han är i toppform, men han ser väldigt trevlig ut nu måste jag erkänna :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
7/11/13, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Och en till :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lilllens
7/11/13, 8:24 PM
#81

Jag hade tagit ner honom ganska så mycket i vikt, eller väldigt mycket. Det är vad jag tycker :)

Persifone
7/11/13, 9:02 PM
#82

Hahaha, ja en bit till. Alltså nu ser han jättesmal ut mot vad han har varit, han var nog mer överviktig än vad jag trodde ;-)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lilllens
7/11/13, 9:31 PM
#83

Oj hur han måste ha sett ut, för Enligt mig är han kraftigt överviktig nu. Himla tur att han hamnade hos dig iallafall! :) Vad väger han och hur hög är han? Vet att man inte ska stirra sig blind på siffror men det kan vara kul att jämföra :)

Annons:
Persifone
7/11/13, 10:24 PM
#84

Jag kan väga och mäta honom i morgon. Men nu så snarkar han knappt längre eller låter när han andas normalt (när han inte är uppstressad) vilket han gjorde i början.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
7/11/13, 10:33 PM
#85

JIPPI! Grattis!!! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Persifone
7/11/13, 10:35 PM
#86

Tack :D

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

mops-alice
7/16/13, 10:26 AM
#87

Istället för att belöna mopsen med godis när du är ute och går finns det en burk med en liten kula på som smakar kött buljong.

Inte onyttigt men extremt gott! Försök träna honom lite olika jobbiga trix, och belöna med buljongen. Den finns på dem flesta djur affärer.

Var ute och lek med andra hundar, extremt utmattande!

Persifone
7/16/13, 11:49 AM
#88

#87 Det var en bra idé! Får jag nog ta och kolla upp!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
7/17/13, 2:22 AM
#89

du kan belöna med lätt mjukost, räcker med en superliten klick att slicka på från tuben, hur gott som helst :) Räcker liksom med tillräckligt lite att han känner smak. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Beckibus
7/20/13, 6:13 PM
#90

Kan dissa Lick Treat'en, min hatade den och den luktar starkt och dom jag kolla på rann mycket. :/ Också läst om en som kulan åkte av på men tror inte det händer en mops.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
[jahoda]
8/2/13, 7:22 PM
#91

Nu verkar det som att det löste sig med ägarproblemet, men jag har hört att har man tagit hand om en hund har man rätt att kräva ägaren på ersättning för allting under denna tid. Alltså inte bara mat, leksaker osv. utan även att du faktiskt tagit hand om hunden och varit "hundvakt". En hundvakt brukar få 100-200 kr om dagen så har du haft hunden i flera månader blir det mycket pengar som de blir skyldiga er. 

Nu kan jag inte hänvisa till någon källa på detta, men har hört det från flera olika håll och tror det stämmer enligt lagen. Kan vara bra att kolla upp om förra ägaren skulle ge er problem!

Persifone
8/5/13, 10:48 AM
#92

#91 Ja precis, det har jag också läst. Vet inte om det gäller då vi erbjöd oss att ta hand om hunden? Men som tur är så har det löst sig och Olof får stanna hos oss :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
8/9/13, 10:51 AM
#93

Idag har jag vägt honom och han väger runt 7 kilo, tycker det låter väldigt lite, men han ser fortfarande inte direkt smal ut. Kanske borde mäta manken på honom, kan ju vara så att han är väldigt liten till växten annars?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Beckibus
8/9/13, 4:54 PM
#94

#93

Strunta i siffrorna och kolla kroppsbyggnaden istället! ;) :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Beckibus
8/9/13, 4:55 PM
#95

#93

Strunta i siffrorna och kolla kroppsbyggnaden istället! ;) :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Lilllens
8/12/13, 12:07 AM
#96

#93 Oj det är 3 kg mindre än min tik, haha!(som är 32cm hög)

annahojjen
9/12/13, 12:36 PM
#97

Vilken härlig liten solskenshistoria persifone! Alltid trevligt när man får veta hur det gick

Annons:
Persifone
9/12/13, 3:19 PM
#98

#97 Tack!

Ja, än är det inte riktigt över då vi inte har fått hans papper och så.

Funderade på att ställa honom på någon liten utställning bara för att det hade varit kul (har ställt ut min andra hund en hel del)

Måste man ha med stamtavlan eller räcker det att anmäla (jag vet ju hans kennelnamn, föräldrar regnummer med mera) och ta med mig hans vaccinationsintyg? Vet ni något om det?

Är rädd för att hans stamtavla aldrig kommer fram nämligen…

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Beckibus
9/12/13, 4:57 PM
#99

#98

Till själva anmälan behövs bara hans cippnummer tror jag det är och kan du hans stamtavlenamn går det lätt att se på hunddata vad numret är. Det är super enkelt att anmäla och de är bra instruktioner! På själva utställningen behövs bara hans vaccinationsintyg, helst stamtavlan med om det skulle bli något strul. 

Du kan själv fixa en egen stamtavla (det gjorde en vi känner till hennes hund som fd ägaren vägrade lämna den) och det går att fixa på skk.se.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Persifone
9/12/13, 5:48 PM
#100

#99 Tack för hjälpen!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
10/6/13, 11:34 AM
#101

Nu kom jag ihåg att jag skulle mäta honom också :P

Han är runt 29-30 cm i manken, så ganska liten då gissar jag?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
10/7/13, 3:37 AM
#102

När kommer nya bilder då? ;)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Persifone
10/7/13, 9:47 AM
#103

Hahaha, ska fixa det också ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
10/12/13, 1:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Här är en bild som vi tog för några dagar sedan :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Persifone
10/12/13, 1:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Och en bild som är några månader gammal så han ser lite fläskig ut :P Detta är iallafall Olofs nya hobby (och sambon tycker det är roligare att cykla än att gå med hundarna :P)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
10/12/13, 1:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Och lite kaninmys <3 (också en lite äldre bild)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
10/12/13, 3:46 AM
#107

*hjärtsmälta* 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Persifone
10/12/13, 2:49 PM
#108

#107 hihi, tack ^^

Men på bilden i #104 så ser man hans midja ändå :D

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
10/13/13, 2:45 AM
#109

Det går åt rätt håll, helt klart! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

PugBull
10/16/13, 8:08 PM
#110

Underbart att det verkar gå så bra! såg inlägget för första gången, brukar inte vara här så mycket. Läste inte alla inlägg heller, men början :) Han ser jättefin ut, så söt <3 Själv har jag 4 mopsar och älskar verkligen rasen :)

Persifone
10/16/13, 9:44 PM
#111

#110 Tack så mycket :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Moppie
10/26/13, 7:39 PM
#112

Hur går det med Olof nu?

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

vallhund
10/31/13, 4:14 AM
#113

Stor eloge till dig TS!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Persifone
10/31/13, 5:59 AM
#114

#112 Det går bara bra, han trivs verkligen nu när hösten kommer och med den det svala vädret. Han har så mycket energi just nu så jag kan knappt tro att det är samma hund. Galoperar runt på promenaderna (han kunde inte ens trava när vi fick honom då han var så överviktig) och springer runt i bäckar och rullar sig sedan gladeligen i lera. (inte lika kul för oss dock)

Mopsryck för jag se varje promenad vi går på, han är en riktig livsnjutare!

#113 Tack så mycket vallhund. Det har varit mycket jobb, men när jag ser honom så fullkomligt nöjd med livet så värmer det verkligen i hjärtat.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
11/29/13, 6:29 AM
#115

Kan uppdatera att Olof kastrerades i förrgår. Allt har gått bra, men han är lite segare för tillfället. Det var jag som lämnade/hämtade hos veterinären då sambon var i skolan (det är ju som sagt sambons hund, jag är inte mycket värd)

När de hämtar Olof efter operationen och ställer honom på bordet för att ge lite information med mera så går han mot mig och försöker klättra upp i min famn, så jag lyfte upp honom och han blir så lycklig. Det var verkligen "Mamma, rädda mig härifrån!"

Blev så glad att han faktiskt tycker om mig lite ändå, lilla bubben ❤️

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

vallhund
11/29/13, 7:21 AM
#116

Håll ett öga på vikten nu när han blivit kastrerad.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Persifone
11/29/13, 4:29 PM
#117

#116 Absolut! 🙂

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
11/29/13, 6:33 PM
#118

Hoppas på snabb läkningstid utan problem. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Persifone
11/30/13, 1:28 PM
#119

#118 Tack 🙂

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
12/28/13, 3:26 AM
#120

Allt med kastreringen har gått jättebra! Inga problem med läkningen och han var sitt vanliga jag endast ett fåtal dagar efteråt. Han har för första gången börjat leka med bollar här hemma. Att leka jage är visst också en ny hobby han gillar :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/1/14, 11:12 PM
#121

Idag var en jobbig dag för Olof. Han var med husse inne i stan hela dagen och någon timma efter att de kom hem såg jag att han börjat svullna i ansiktet.

Han började klia sig i ansiktet som svullnade mer, hörde även att andningen lät lite mer ansträngd. Ringer direkt veterinär som trodde allergi eller bistick/getingstick så vi for iväg på studs!

Där fick han kortison och nu efter några timmar har svullnaden lagt sig riktigt bra och han verkar må bra också.

Veterinär ordinerade vila några dagar, vilket Olof kommer gilla då han är en riktig latmask ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

JuliaAnais
5/3/14, 12:44 PM
#122

Hej hej! Mitt namn är Julia, 19 år och bor i Göteborg. Om någon behöver hjälp med hundvakt ställer jag mer än gärna upp! Jag har tidigare erfarenhet av mopsar och tycker att dem är helt underbara att få ta hand om! Så om ni behöver hjälp med någon av era hundar ställer jag gärna upp! / Julia

vallhund
5/4/14, 2:50 AM
#123

#122 Testa på djurannonser i fokus!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cahira
5/4/14, 2:59 AM
#124

Vi vill se mer Olof när han tillfrisknat! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

TeeWeed
5/7/14, 10:42 PM
#125

#121 Vilken underbar jobb du har gjort med honom! Groteskt fet var han jo stackarn.. riktigt bra jobbat! ❤️

Stalkar denna tråden! :)

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Annons:
[Konstig]
5/14/14, 4:54 AM
#126

Kan du lägga upp en ny bild på olof? de var ju länge sen sist.

Persifone
5/14/14, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Ska se vad jag kan hitta!

Här är en bild när vi är på väg till veterinären och Olof är jättesvullen pga bisticket :(

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/14/14, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

En lekbild :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/14/14, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

En jag fick på honom precis när han slutar skakar sig.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/14/14, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

En till.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Konstig]
5/14/14, 4:13 PM
#131

Han är fin men ser lite svullen ut. Pussa han från mig! hehe :)

Persifone
5/14/14, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Och en sista. Han visar upp sin nya sele, tyckte den var jättefin :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Persifone
5/14/14, 4:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Hittade en bild till ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/14/14, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Och en sista på dem ihop och Zelda gör snyggminen:P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
5/14/14, 4:22 PM
#135

#131 Jag tror han har mycket överskottshud. Han väger inte mycket nu (runt 8,2-8,5 kg) men han är nog ganska lågställd och har inte särskilt mycket resning, vilket nog gör att han ser "större" ut än vad han är.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Konstig]
5/14/14, 5:26 PM
#136

menade nog mer svullen i ansiktet

Cahira
5/14/14, 9:01 PM
#137

Vilken skillnad! :) Han är riktigt fin :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Persifone
5/14/14, 10:19 PM
#138

#136 Menar du på alla bilder eller bilden i inlägg #127? :)

#137 Tack 🤗

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Konstig]
5/14/14, 10:38 PM
#139

#138  meen neeeeeej..

på bilden 127

Annons:
evelinam
5/18/14, 11:57 AM
#140

vore kul att ha en mopsträff med alla, någon som vill? =) så får de springa och röra lite på fläsket haha ;) vart bor ni förresten? :)

thea_thea
9/11/15, 1:52 PM
#141

Hur är det med Olof nu?

thea_thea
2/23/16, 5:50 PM
#142

Hur har det gått? Är så nyfiken på hur det är med honom nu!

Persifone
2/24/16, 9:39 AM
#143

Hej!

Det har gått bra med Olof. Tyvärr har jag och sambon flyttat isär och Olof bor nu med honom, han var alltid mer förtjust i sambon än mig :P

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: