Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 9011 ggr
Nymphadora
2013-03-14 16:17

Andningssvårigheter hos mops

Jag älskar mopsar och är väldigt sugen på att skaffa en, men sambon är orolig eftersom alla mopsar vi har träffat har svår andning, förmodligen pga deras speciella nos. Men alla mopsar har väl inte andningsproblem? Eller?

Och med andningsproblem menar jag att det hörs på andningen att luftvägarna är trängre än hos andra hundar. Att de liksom väser när de andas, fnyser mycket etc. Vill ha en hund som kan andas ordentligt.

Annons:
Lilllens
2013-03-15 14:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja alltså mopsar låter. Även min egen. Hon snarkar också högt, precis som min "långnosade" hund gör.
Holly som hunden heter, orkar precis lika mycket som en "vanlig" hund, hon hänger med på långa promenader, kan springa hur mycket som helst utan att behöva sätta sig ner och flåsa ihjäl sig.

Nej, alla mopsar har inte andningsproblem, men man får verkligen passa sig.

Nymphadora
2013-03-17 17:06
#2

Ljud har jag verkligen ingenting emot. Älskar djur som snarkar eller "pratar" med en. :) Men skönt att få slå hål på andningsargumentet iaf. Tack! Tips på seriösa uppfödare? Vad man ska fråga om/tänka på när det gäller andningen?

Nymphadora
2013-03-17 17:07
#3

#1 Förresten, så fantastiskt fin hon är. Jag vill också ha en svart.

Beckibus
2013-03-19 19:22
#4

Ingen av våra har andningsproblem, våra har även längre nos.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Lilllens
2013-03-19 22:07
#5

#2 Ja hon pratar väldigt, väldigt mycket! Mopsar är otroligt roliga hundar :)

Har inga tips på uppfödare tyvärr, men kolla in Skk's hemsida, där finns registrerade kennlar.
Det du kan göra är väl att fråga om de prioriterar hälsan först. Många är ju tyvärr alldeles besatta av att hundarna ska vinna rosetter och tycker inte att de ska "behöva orka gå på en promenad utan att flåsa ihjäl sig".

Lilllens
2013-03-19 22:10
#6

Och visst är hon fin! 😉

Annons:
Beckibus
2013-03-20 12:26
#7

Jag pmade dig en länk på kennel! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Nymphadora
2013-03-22 11:49
#8

Tack!

Upp till toppen
Annons: