Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 6087 ggr
Lilllens
2013-03-27 19:49

"Mopsar orkar inte springa"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det skrevs om mopsars förmåga att orka springa i ett annat forum, de sas att mopsar inte orkar springa längre rundor.

Självklart var jag tvungen att inflika med att Jodå, det gör dem visst.

Kom alldeles precis in från en ordentlig sparktur med Holly, det var i princip full rulle hela tiden. När vi kom hem var jag genomsvettig men hunden är inte ens trött..

Och jag måste säga att hon är fruktansvärt stark som orkade dra mig och sparken(vilket blir ungefär 45 kg)! Nu var det inte meningen att hon skulle dra, men hon blev så peppad att hon gjorde det. (hade hon haft en ordentlig dragsele och lina med expander skulle jag absolut låta henne dra mer)

Till saken, hur är det med era mopsar? Orkar dem springa längre rundor?

Annons:
Beckibus
2013-03-28 20:05
#1

Om min mops skulle se denna tråd skulle hon bli skitsur, hon springer tills benen inte bär henne längre.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Lilllens
2013-03-28 20:17
#2

Haha, ja alltså Holly är ju likadan..

lillalifa
2013-03-31 12:50
#3

Min är väldigt glad för o springa med, springer i samma takt som man cyklar o är vi i skogen klättrar han o springer överallt när han är lös vilket är jätte bra tycker jag :)

Men folk har för stora fördomar om rasen tyvärr ;/

Lilllens
2013-04-06 23:41
#4

Kul att höra! Synd att inte fler människor motionerar sina hundar och bara låter dem vara sängvärmare..

mopsen12
2013-04-07 21:29
#5

Har inte direkt tagit någon ordentlig joggingrrunda med Sasha men visst kan hon springa av vad jag sett i alla fall! Inte blev hon trött av långpromenad i svampskogen i höstas heller.

Det enda jag märkt är att hon inte verkar ha någon bra lång-löpnings-teknik med benen. När hon springer, springer hon med benen som om hon bara skulle springa en liten bit. Hehe, svårt att förklara men det blir ut å testa bara jag blir kvitt min förkylning!

MrsPugsley
2013-04-08 11:12
#6

Min mops springer ju i cirklar runt mig när vi går på skogspromenader, så det är inte ngt problem här, han har rikligt med energi och bra stamina.. svårare att få honom att gå fint vid min sida isf ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: