Annons:
Etiketttips-och-frågor
Läst 1867 ggr
alvaegrymm
2013-05-02 07:43

lite frågor

Hej!

Jag och min pojkvän flyttar ev ihop eftersommaren, och vi har tänkt köpa en mops valp för dom verkar ju så underbara!

Men, som jag har förstått de så har man tyvärr avlat på rasen så att ansiktet blivit så pass intryckt att de har svårare att andas än va de borde tex. 

Finns det någon operation man kan göra för att göra det lättare att andas?

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

   ♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

Annons:
lillalifa
2013-05-02 10:07
#1

HEj ja det finns operationer man kan få göra på mopsen, men jag tycker ni ska leta reda på en seriös uppfödare som vet vad den gör och har friska föräldrar och gärna friska farföräldrar, morföräldrarar etc. Jag begär alltid att få träffa föräldrarna eller om de skickar video där dem typ springer/leker om man skulle bo typ 40 mil bort..

Allt har oftast med hur seriösa uppfödarna är, vilka individer de väljer och para släktsjukdomar, etc. Mvh 🙂

alvaegrymm
2013-05-02 19:45
#2

tack så mycket för svar!

Aboslut ska man vara kritisk, men va skönt att veta att de finns en operation man kan göra i västafall, man vet ju aldrig om man blir lurad!

tack så hemskt mycket för hjälpen 😂

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

   ♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

Beckibus
2013-05-03 14:00
#3

Ja absolut finns det operationer. Dom är ju dock dyra. :/

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

alvaegrymm
2013-05-03 16:11
#4

Jo det kan jag tänka mig… Får helt enkelt göra som #1 sa, och kolla att uppfödaren är seriös! :)

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

   ♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

Upp till toppen
Annons: