Annons:
Etiketttips-och-frågor
Läst 3486 ggr
TSimsPets
5/10/13, 2:44 AM

Hundkläder, minskar fällning?

Hejsan!

Kan man köpa kläder till sin mops för att minska på fällningen? Min mops fäller otroligt mycket året om. Kommer kläderna att hjälpa mot fällningen?

Tack!

Annons:
Cahira
5/10/13, 2:50 AM
#1

Nu har inte jag mops, men jag tror det skulle öka fällningen eftersom hunden skulle bli varmare och behöva "klä av sig" ännu mer. 

Bada påskyndar fällning. Detta kanske kan vara intressant? http://www.youtube.com/watch?v=XjYQ2LJp_dk

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stinastygg
5/10/13, 2:59 AM
#2

#1: Tack! Jag har inte heller mops, men jag ska absolut prova det där!

Cahira
5/10/13, 3:01 AM
#3

Jag har inte provat deras shedding solution än eftersom jag hade bara en ras som inte fällde, men jag har testat många andra espreeprodukter och dom är helt fantastiskt underbara! Och bara naturliga produkter och varar jättelänge! *älska*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

TSimsPets
5/10/13, 3:53 AM
#4

#3: Tack så mkt! :)

Beckibus
5/13/13, 11:20 AM
#5

Jag är ju ägare/har i familjen 4 mopsar. Alla fäller i samband med löp och när valparna flyttar. 

Kläder kommer inte hjälpa dig. Du kommer ju få ta bort en maaaaassa hår osv från kläderna. 

Nej mitt tips är att duscha hunden i Espree schampo och borsta hunden varje dag. :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

TSimsPets
5/14/13, 9:36 PM
#6

Tack #5

Annons:
Elin-Li
5/27/13, 5:43 PM
#7

Jag har tre mopsar och de fällde extremt mycket (vilket mopsar gör). Sedan provade vi ett schampo som heter simpel shed, Du kan läsa om det

HÄR

, och kombinerade det med tillhörande balsam, Du kan läsa om det

HÄR

Jag har även en borste som kallas fuminator som tar bort underullen på hundarna. Du kan läsa om den HÄR

Nu fäller de knappt!

Att tänka på med schampot och balsamet! De fäller supermycket i två-tre dagar sedan är det över;)

// Elin-li, 

Cahira
5/28/13, 12:59 AM
#8

dina två första "här" fungerar inte #7

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: