Annons:
Etikettatt-bli-med-mops
Läst 1709 ggr
Beckibus
2013-05-26 12:34

Ingen inspiration

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Här hemma har vi en bokstavligen tokig valp, hon har enormt kliande tänder för att vara 8 veckor. Och jag har ingen inspiration, vanliga ben tuggas på i 20 sek sen är fötter roligare. 

Vill ha tips på "goda" och bra valpben till lilla Tyra. Är rätt trött på att slänga strumpor. ;) Och hon håller ju självklart på att läras att det inte är okej och hon vet de men det är ju tändernas fel. :/

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Trollhund
2013-05-27 15:48
#1

Istället för att slänga strumpor, fyll en strumpa med andra gamla trasiga strumpor.

Finns semi-mjuka gummiben som är bra att tugga på. Andra leksaker är också bra, ex rep, dragleksaker osv.

Nu vet jag inte hur det är med så små men de kan ju alltid ge dem grisöron, köttben osv som förhoppningsvis är attraktivt längre. Men sen är det ju så att valpar biter, så det är bara att fortsätta avleda, avleda, avleda :)

Elin-Li
2013-05-27 17:47
#2

Annars kan man köpa frusna ben hos vissa djuraffärer. De är ben som de frusit färska. Det är jättebra att ge till mopsar. De kan man ge frysta då kyler man även ner hunden lite grann när hunden tuggar på benet, minskar risken för värmeslag;). Annars skulle jag rekomendera att köpa större ben och ben med tjockare lager i. De blir segare och svårare att tugga på. Jag vet inte hur stora ben du ger men mina mopsar får förutom sådana färska ben, tuggben som är typ 30 cm långa och ca 5 cm i diameter med tjock hud. Men efter som att du har en liten underbar valp så blir det lite stort till att börja med;)

// Elin-li, 

Beckibus
2013-05-28 10:09
#3

#1

Bra tips! Hon bokstavligen mördar våra leksaker, ska helt klart prova. Hon kommer älska det!

#2

Tack så mycket, ska till zooaffären idag så tänkte köpa lite ben då med! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: