Annons:
Etikettatt-bli-med-mops
Läst 2130 ggr
Lilja49
6/20/13, 10:26 AM

Att bli med mops

Vilken färg skall man välja på sin mops? Den svarta verkar vara väldigt populär nu men finn det något som skiljer de olika färgerna åt…än just färgen?

Annons:
evelinam
6/21/13, 12:49 PM
#1

Det är inget som skiljer just färgerna åt, det är väl mer vad man själv tycker är finast. Jag tycker absolut fawn, det är så fint när de är svarta i ansiktet och sedan ljusa. Det bryter av så fint på dem :)

Lilllens
6/24/13, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

De svarta mopsarna hårar betydligt mycket mindre enligt min uppfödare, och de har mindre päls vilket jag själv bevittnat.

Men det är ju upp till dig, vilken färg tycker du är finast? Själv gillar jag egentligen gula bäst då svarta inte brukar vara så snygga. Men jag hade tur som lyckades hitta en svart Mops som "ser ut som en gul" :)

Lilja49
6/24/13, 1:59 PM
#3

Så söt den är! Har också hört detta med att den svarta inte har lika mycket underhår och fäller mindre.

Lilllens
6/24/13, 2:17 PM
#4

Ja hon är fruktansvärt söt min lilla gris!

Jag har också hört att de svarta ska vara mer livliga(och av de jag har träffat så stämmer det), men hur mycket sanning det ligger i vet jag egentligen inte.

Beckibus
7/20/13, 6:19 PM
#5

Har ju 2 svarta och 2 gula och tycker bättre om min Malta/Grisen. Hon är perfekt i tempramenten väldigt aktiv och fin färg enda fula är hennes bakben. 

Skulle jag köpa valp från kennel skulle jag skita i färgen och ta den jag gillar mest som tik då färgen kvittar. Har mina drömmopsar och kan inte önska bättre mopsar så spelar inte mig så stor roll längre. :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: