Annons:
Etiketttips-och-frågor
Läst 1566 ggr
malle888
9/4/13, 9:56 AM

otrygg mops

Min mops Rufus, 8 månader, har alltid varit världens tryggaste hund. Han har följt med överallt och älskar nya människor och hundar och har kunnat vara ensam hemma utan problem. Men för en vecka sedan flyttade vi (dock fortfarande inom samma område) och nu är han väldigt otrygg. Det tog nästan hela tre dagar innan han började äta och han började kissa inne igen. Nu har han slutat med det men jag kan fortfarande inte lämna honom ensam utan att skäller ihjäl sig :( han kan inte ens vara ensam medans jag duschar utan att han gnäller och skäller. Jag börjar bli orolig för honom nu, hur länge har det dröjt innan era hundar anpassat sig?

Annons:
SuperLimm
9/4/13, 10:03 AM
#1

Jag tror det tog 2-3 veckor efter att jag flyttade med mina djur innan min hund var trygg hemma. Jag lämnade henne inte ensam alls första veckorna. Men sen var hon 2 år när vi flyttade och började bli vuxen. Det kan ju vara så att din unghund kommit in i spökåldern och då kan dom bli lite rädda och osäkra. Se till så att han inte blir lämnad så att han går upp i stress och börjar skälla och gnälla så går det över så småningom :)

Mvh Linn

malle888
9/5/13, 10:22 AM
#2

Tack för svaret :) nu känner jag mig lugnare. Får helt enkelt ta det lite lugnt med honom ett tag :)

Upp till toppen
Annons: