Annons:
Etikettblandat
Läst 3238 ggr
[MinIda]
9/23/13, 7:06 PM

Fakta om mopsar,bilder

Hej, jag har blivit oerhört förtjust nu i rasen mops. Efter vad jag har läst på om dem och så verkar de ju bara för underbara. Men ja lite mer fakta skadar väl inte. Och uppskattar också några bilder på era mopsar eller någon annans 😃

Annons:
Lilllens
10/6/13, 5:00 AM
#1

Är det något speciellt du vill veta? 🙂 Finns ju huuur mycket som helst att berätta!

Här är min svarta lilla gris. Pugline's Black Noir Treasure "Holly".

 

[MinIda]
10/6/13, 8:14 AM
#2

#1 Hur mycket orkar dom ?

Har dom oftast andnings/ögon problem ?

Fäller dom mycket ?

Tycker de om vatten (Simning) ?

Tycker de om kyla och rusk ? 

Ja, och lite till 😃

Din mops är väldigt söt. 😍

Beckibus
10/6/13, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej, kul att du blivit intresserad av rasen den är underbar! 

Har dom oftast andnings/ögon problem ?

Vi har haft mopsar sen jag va liten och ännu mindre (13 år) och ingen av dom eller valpar efter dom har/haft svårt med andning eller ögon. 

Fäller dom mycket ?

Det anser jag väldigt individuellt vad man anser mycket, min sheltie fäller lite jämfört med mopsar (våra tikar fäller en del med löp) men det sköna med mopsar är att de är bara 2 gånger per år och tikar fäller ju mer än hanar.. 

Tycker de om vatten (Simning) ?

En av våra är en riktig gris och älskar vatten osv, den andra går i om jag gör de. Men det tycker jag är en vanesak. 

Tycker de om kyla och rusk ? 

Våra tycker de är skönare med vinter för då är de inte lika varmt, och våra fryser ingenting eller så. Vet dock inte vad jag ska svara riktigt ja/nej men de är väl mittemellan. 

Jag anser rasen väldigt individuell och du får vad du gör den till. Jag gjorde min till agilityhund och hon älskar de!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[MinIda]
10/7/13, 6:53 AM
#4

#3 Tack för ditt svar, underbar mops du har! 🙂

Lilllens
10/7/13, 8:14 PM
#5

Hur mycket orkar dom ? Fysiskt? Ja min orkar EN HEL DEL så att säga. I vintras var vi ute och sparkade och hon drog mig i princip på sparken utan problem. Och så minns jag en promenad när vi hade varit ute i drygt 3 timmar, kommer hem och hunden är fortfarande som en duracellkanin. Hon har energi till en hel flock, men det är dock ovanligt. Hennes uppfödare hade aldrig varit med om en så aktiv mops, även andra mopsuppfödare har sagt att hon är något utöver det vanliga.

Har dom oftast andnings/ögon problem ? Ja det är vanligt och det ska man inte blunda för, jag är glad över att min hund är frisk. De flesta är inte friska. Ögonen är väldigt utsatta just för att de inte har någon nos, så man får vara lite vaksam. Och så brukar de va lite rinniga.

Fäller dom mycket ? Ja alltså jag tycker att de fäller mycket, och då har jag ändå en svart mops som har tunnare päls än de gula. Nu får hon dock annat foder och fäller nästan ingenting.

Tycker de om vatten (Simning) ? Det vet jag inte, men min gillar inte att simma, hon sjönk som en sten 😃

Tycker de om kyla och rusk ? Nja, hon tål kyla bra då vi har det väldigt väldigt kallt här uppe, men att vara ute och kissa i -32 grader är inte någon höjdare. Regn och snö bryr hon sig inte om.

De är riktigt roliga och minst sagt speciella hundar. Det är dock så synd att de är en extremt sjuk ras. Man får passa sig riktigt noga. Jag själv kommer (tyvärr) inte att köpa en till mops.

[MinIda]
10/8/13, 6:42 AM
#6

#5 Tack för ditt svar. Jo, det är synd att dom har problem med ögonen/andningen. Men tittar bara på raser just nu. Flera år tills jag kan få en. 🙂

Annons:
Beckibus
10/8/13, 5:43 PM
#7

#4

Tack, jag är fast i henne. Hon är en sååååå bra träningskompis och om jag är otydlig i tex agility ställer hon sig och glor på mig som "whaaaat?" och väntar på att jag själv ska komma på mina fel och när jag rättat funkar det som en klocka!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: