Annons:
Etikettbeteende
Läst 2001 ggr
linn8
2014-03-13 21:53

Mops utan livsglädje

(Frågar här inne åt min kompis) Min kompis brukar passa en mopstik på 3 år. Hon är svart och ganska liten. Vi tycker väldigt synd om henne då hon inte ens kan stoppa in hela tungan i munnen, hon orkar inte springa, har hudexem i rynkorna etc. Hon får knappt luft och går väldigt lite. Finna det något man kan göra för att hjälpa henne? Eller är hon helt enkelt fast så här?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Persifone
2014-03-16 00:54
#1

Är hon överviktig? Tror det bästa är att lägga om kosten och motionera mer. Min mops var fruktansvärt "tråkig" och nedstämd när han kom till mig just pga fettma och ingen kondis, men det ändrade sig i takt med viktnedgången :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

linn8
2014-03-16 10:21
#2

#1 hur ska hon kunna motionera? Hon vägrar att gå liksom:(

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

mops-alice
2014-03-17 20:24
#3

Prova att ta fram en rolig leksak, eller göm en köttbulle som hon behöver leta fram, gör nos övningar som mattar ut henne, börja sedan ta lite längre promenader långsamt. Vill hon inte leka med andra hundar? Hoppas det löser sig snart!

linn8
2014-03-17 20:35
#4

#3 hon leker aldrig varken med hund, människa eller leksak:( mat orkar hon inte kämpa för heller:(

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Persifone
2014-03-18 00:10
#5

#2 Det är bara att dra med henne, det kommer gå lite bättre för varje gång. Det låter hårt, men det är ju för hennes bästa!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Cahira
2014-03-19 02:09
#6

Simning är ett annat tips. Badkar t.ex. så man kan ge pauser och kontrollera det rätt bra. Håller man fast i ena frambenet så stannar simreflexen. Aloe vera i rynkorna kan lindra eksemen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: