Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 3619 ggr
[lolo8453]
4/25/14, 1:17 PM

Söva mops

Har nån här inne nån gång behövt utsätta sin mops för att bli sövd? Min kille på 5 år är just nu hos vetrinären och får slipat tandsten. Har ont i magen av oro. Dem ska ju ligga i en högre risk vid sövning. Nu bannar jag mig själv för att ha slarvat med tandborstningen. Onödig grej att utsätta honom för risk.

Annons:
[hejhejhej!]
4/25/14, 1:51 PM
#1

Det är du som satt hund stackarn i denna sits, du får ta honom ur den! Det där skulle du tänkt på INNAN du skaffar hund. Oerfarna hundägare.

Cotast
4/25/14, 1:56 PM
#2

#1 Var det där verkligen nödvändigt?😡

TS: Fråga veterinären ifall dem kan ringa dig efter att tandstenen är borttagen och när din grabb har vaknat upp. Det gör mig lugnare ifall veterinären ringer när ingreppet är klart(även ifall det bara gäller kastrering). Mattehjärtat gråter lite när man lämnar bort djuren så😕
Mopsar har ju tyvärr väldigt liten käke så vissa tänder sitter i gommen - svårt att borsta. Det är inte ditt fel som hundägare. 
Det är alltid en risk att söva djur, men du kan inte låta det vara heller.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

[lolo8453]
4/25/14, 7:00 PM
#3

Jo jag ringde dem ett par ggr. Nu är han hemma igen och allt gick bra :). Han är så pigg att man kan inte tro han har varit sövd. Vetrinären sa oxå att även om jag hade varit flitig med tandborstningen i stället för 1 gång/vecka så hade risken för tandsten vatt rätt stor ändå med tanke på utformningen av käken. Men men. Stressig dag det här haha. Usch

Cotast
4/25/14, 7:22 PM
#4

#3 Vad skönt att det gick bra!👍
Borsta tänderna varje kväll(efter kvällsmaten) på din vovve så ska du se att det blir bra🙂

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Upp till toppen
Annons: