Annons:
Etikettfoder-och-skötsel
Läst 6739 ggr
Kizzyou
2015-06-28 08:13

Hur får ni eran mops att lukta gott och.......

Hej ni mopsägare : )) Har lite frågor till er. Jag är intresserad av att sköta om min mops på ett så narurligt/holistiskt vis som möjligt. Försöker undvika kemikalier så mycket det går. Gör ni? Hur får ni pälsen att lukta så lite som möjligt? Barfar ni era mopsar? (Fodret) Vad ger ni för ögondroppar/ ögonspray? Sover era mopsar i sängen? Min får göra det. Gör ni nåt särskilt för att hålla kvalster och annat borta? Hur håller ni nosvecket rent? Vad torkar ni med? Har ni allmänt bra holistiska tips och råd att ge som ni märkt gör gott för er lilla älskling?

Annons:
Cahira
2015-06-28 08:25
#1

Nu har jag en pekingese och inte en mops men han luktade HEMSKT i rynkorna när han kom hit. Men jag köpte hem Denna och rengjorde med skummet och tops dagligen och snart luktade inte ansiktet längre.

Om du inte vill lägga pengar på det kan du rengöra likadant med kamomillte och tops som är anticeptiskt och dödar både svamp och bakterier som kan orsaka lukt och varken svider eller annat för hunden. 

Jag älskar Esprees produkter personligen då det är mest naturliga ingredienser utom parfymen (som knappt märks om man späder ut som man ska) och ansiktsrengöringen jag köpte läkte fuktsvampen riktigt bra på honom! 

Spannmålsfritt foder hjälpte kroppsodören också samt fisar och bajsdoften. Har inte testat färskfoder.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Kizzyou
2015-06-29 15:20
#2

Tusen tack : ))) Jag har köpt kamomillte nu och ska testa med det till ansiktet : ))) Tack för tipset med skummet också : )))

Cahira
2015-06-30 23:13
#3

Så lite så! :) Är så nöjd att hans ansikte inte stinker längre. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[spetsen]
2015-08-08 07:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag är intresserad av att sköta om min mops på ett så narurligt/holistiskt vis som möjligt. Försöker undvika kemikalier så mycket det går. Gör ni? Har inte tänkt på det tidigare, men nu när jag faktiskt ser på hur jag köper saker så gör jag det :) 

Hur får ni pälsen att lukta så lite som möjligt? Jag vet inte, hon luktar knappt alls faktiskt! Gissar att det har med fodret att göra

Barfar ni era mopsar? (Fodret) Tekniskt sett ja, men jag sammansätter det inte själv utan använder MUSH vaisto :) 
Vad ger ni för ögondroppar/ ögonspray? Det behövs inte så inga än så länge :)

Sover era mopsar i sängen? Min får göra det. Japp! Jag älskar hennes närhet så hon sover där varje kväll :) 

Gör ni nåt särskilt för att hålla kvalster och annat borta? Nope :)

Hur håller ni nosvecket rent? Vad torkar ni med? Det har aldrig börjat lukta illa eller haft behov av att tvättas, men jag skulle nog enbart använd en tops eller något sådant för att hålla det torrt så inte svamp bildas :)

Har ni allmänt bra holistiska tips och råd att ge som ni märkt gör gott för er lilla älskling? Inte vad jag kommer på tyvärr. Är inte så insatt i allt det där holistiska och vad det innebär. 
Kanske att ge råa ben att tugga på för att hålla tänder rena? :)

: )) kram
2015-08-23 19:11
#5

Tusen tack : ))) !!!!!!!!

Hjärta

Upp till toppen
Annons: